ACTIVITATS CLAUSTRE

ACTIVITAT 1
NOM DE L'ACTIVITAT: LA CREATIVITAT I JO

CICLE EDUCATIU: CLAUSTRE DE MESTRES

CAPACITAT  QUE TREBALLA:  Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

OBJECTIUS: Gaudir del joc i de les activitats proposades

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:  És una activitat que pot seguir tot el claustre. Si notem que algú es cansa és que ha tingut una setmana molt dura.Ens hi acostem i li fem una abraçada.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT: Després de visionar el vídeo. Donar la paraula als membres del claustre que vulguin expressar alguna opinió sobre el vídeo.

Posar en grups de quatre el claustre. I fer dos llistes (Temps 7 minuts)

ACTIVITATS CREATIVES QUE PROPOSA L’ESCOLA

ACTIVITATS CREATIVES QUE PODEM REALITZAR APARTIR D’ARA.

Es recull la informació i es passa a la cap d’estudis per fer-ne una proposta en el proper claustre.

Preguntes per la discussió:

El sistema educatiu català respecte lesnecessitats dels seus alumnes?

El sistema educatiu català  afavoreix la creativitat?

Necessitem un sistema educatiu diferent?

Qui ha de decidir com ha de ser aquest sistema?

Quines 5 propostes feríeu pel nou sistema educatiu?

MATERIALS: Ken Robinson dice que las escuelas matan la creatividad

AVALUACIÓ:

Contar les activitats creatives que es realitzen durant el curs 2012-13

Durant el 2013 controlar quins canvis del sistema educatiu han portat a una educació més creativa.


ACTIVITAT 2

NOM DE L'ACTIVITAT: Paraules transformadores

CICLE EDUCATIU: Cicle superior de Primària i/o Secundària i/o Claustre de mestres

ASSIGNATURA: Llengua i literatura catalana, i didàctica per la transformació social.

CAPACITAT  QUE TREBALLA:  Expressió i comprensió oral i escrita, pensament contemporani.

OBJECTIUS:

Analitzar un text literari.

Adquirir vocabulari nou.

Reflexionar al voltant de les idees del text.

Compartir les nostres idees tot respectant les dels demés.

Relacionar les reflexions comunes amb el nostre entorn social més proper convertint-nos així amb subjectes transformadors.

DESENVOLUPAMENT DE L'ACTIVITAT:

Visualitzar el vídeo i analitzar la lletra del poema.

Cercar les paraules que no entenguem.

Reflexionar individualment al voltant de les idees del poema.

Iniciar un debat i posada en comú sobre què vol dir i/o transmetre el poeta.

Comparar aquestes reflexions amb el nostre dia a dia tot valorant elements quotidians de transformació.

(Com a activitat alternativa és pot analitzar la fonètica del text i treballar l'expressió oral amb els alumnes)

MATERIAL:

http://www.youtube.com/watch?v=363525vY7aE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Et-9tPbRvQ0

http://www.musicadepoetes.cat/mdpAdmin/media/1352-ara.pdf

AUTOAVALUACIÓ:

Analitzar com ens hem sentit a l'hora de realitzar l'activitat, quan hem vist el poeta, quan se'ns ha plantejat una activitat relacionada amb la poesia, a l'hora de posar en comú les nostres reflexions...